Skip to content

Jak nazwać swoją firmę?

Zapraszam do kolejnego odcinka vloga, tym razem o tym jak nazwać swoją firmę. Jeśli masz z tym problemy, a nie chcesz się nazywać firmopol, to zapraszam do oglądania i przeczytania bonusu – trendów w nazywaniu na 2018 🙂

Podobało się? Zostaw lajka lub suba! Albo zostaw komentarz!

A teraz obiecane trendy w nazewnictwie:

  1. Na fali popularności kryptowalut, coraz popularniejsze staną się nazwy z przyrostkami i przedrostkami krypto-, -chain, -bit i -coin. To już się dzieje. Firma herbaciarska z Nowego Jorku: The Long Island Iced Tea Company zmieniła nazwę na Long Blockchain. Efekt? Skok wartości akcji o 500%. Czasowy, ale jednak.
  2. Nienawiść do korporacji technologicznych i zachłannych pseudounicornów z Doliny Krzemowej będzie wzrastać. Dlatego, coraz mniej będziemy mieli do czynienia z nazwami kojarzącymi się z agresywnymi startupami. Pewnie odpadną popularne końcówki -ly. Na plus wyjdą nazwy firm, które kojarzyć się będą z dbaniem o pracownika, społeczeństwo i środowisko.
  3. Powstanie więcej firm związanych z ruchem społecznym (o sile ruchu społecznego mówiłem podczas mojej prelekcji dotyczącej Collaborative Journey). W 2017 mieliśmy już do czynienia z wykorzystaniem społecznych internetowych poruszeń przy wyborach prezydenckich USA (#MAGA), przy opozycji prezydenckiej (The Resistance), przy gromadzeniu i popularyzowaniu skrajnych idei (alt-right, alt-left), czy pobudzaniu jednostek do wyrażania się (#MeToo). Prawdopodobnie na tej fali będą pojawiać się brandy firm bazujące na ruchach społecznych. Niby nic nowego, ale już tempo pojawiania się i zanikania tych marek będzie szybsze.

Jesteście dalej ciekawi? Odsyłam do artykułu źródłowego na: https://www.fastcodesign.com/90156104/2017s-best-and-worst-names-and-3-naming-trends-for-2018

Published inbiznesBloggrywalizacja
  • Czesto slysze, ze dobra nazwa to polowa sukcesu. Z ogromna ciekawoscia obejrzalam wideo.