Skip to content

Grywalizacja w 3 krokach (czas czytania 45 sekund)

To chyba najkrótszy poradnik jaki możecie znaleźć na temat grywalizacji. Niemniej, dla tych którzy potrzebują skompresowanej formy konstruktywnego posta coś na szybko i konkretnie. Jak gamifikować Twój projekt biznesowy?

  1. Określ cel – tylko konkretnie. Mierzalnie. Czasowo. Popatrz na to skąd startujesz i do czego chcesz dojść i niech ten końcowy etap da się czymś zmierzyć (liczbą klientów, czasem spędzonym w biurze, ankietą mierzącą zadowolenie.. cokolwiek)
  2. Określ graczy – czyli odbiorców Twojej gamifikacji. Czy to Twoi klienci (odbiorcy Twoich działań), czy współpracownicy (współtwórcy tego, co robisz)? Co ich motywuje? Czy lubią pracować z ludźmi? A może potrzebują się ciągle rozwijać? A może motywuje ich poznawanie i próbowanie nowych rzeczy? Sprawdź to!
  3. Dodaj elementy gier – nie oznacza to, że musisz od razu tworzyć całą grę. Nie, czasami wystarczą tylko elementy. Ważne jednak, by wprowadzane przez Ciebie rzeczy wspierały osiągnięcie Twojego CELU (punkt 1) i odpowiadały na motywacje Twoich GRACZY (punkt 2). Wszystko musi się ze sobą zgadzać.

Jeśli już wymyślisz plan, pozostają Ci już tylko testy, poprawki i wdrażanie. A potem cieszenie się z wyniku i frajdy 🙂 A gdybyś potrzebował(a) inspiracji do punktu 3, to w mojej książce znajdziesz 100 technik, które możesz wdrożyć: https://osmpower.pl/…/Gamifikacja-100-sposobow-gamifika…/279

Published inBloggrywalizacja