Skip to content

6 źródeł wiedzy o grywalizacji

Dzisiejszy wpis o tym skąd można czerpać więcej wartościowej wiedzy na temat gamifikacji. Jeśli z jakiegoś powodu nie wystarcza Wam moja książka 😉 to przedstawiam moją osobistą listę źródeł, z których można czerpać nie tylko naukę, ale też i inspirację. Przed Wami 5 darmowych źródeł wiedzy o gamifikacji.

  1. Yu-Kai Chou – to blog, na który trafiłem kilka lat temu, a który ciągle zadziwia mnie swoją zawartością. Yu-Kai, to człowiek, który wymyślił jedną z moich ulubionych metod planowania gamifikacji – Oktalizę (oktagon jak niektórzy mówią). Na jego blogu znajdziecie więc multum artykułów i fragmentów z jego książki dotyczących tego jak stosować jego framework pracy. Dodatkowo, blog jest przepełniony najróżniejszymi materiałami i artykułami typu case-study. Nic tylko czytać i uczyć się 🙂
  2. Gamified UK – blog Andrzeja Marczewskiego, jednego z tzw. guru grywalizacji. Warto zapisać się na jego newsletter, to Andrzej regularnie publikuje wartościowe wpisy. Można znaleźć tu m.in. autorską metodę analizy gracza Marczewskiego, tzw. HEXAD, jak i wiele inspiracyjnych materiałów użytecznych przy pracy nad swoimi pomysłami. Minusem bloga jest być może jego eksperckość (paradoksalnie) i wysoki prób wejścia, ale jeśli wiecie już co nieco o gamifikacji, to serdecznie polecam!
  3. Gamasutra – okej, to nie jest strona stricte o gamifikacji, ale jeśli użyjecie dostępnej tam wyszukiwarki, to wśród setek materiałów o grach, znajdziecie również te grywalizacyjne. Specjaliści, którzy wypowiadają się na gamasutrze potrafią naprawdę dogłębnie rozwiać wszelkie wątpliwości, opowiadając m.in. o tym dlaczego w ogóle ludzie grają w gry?
  4. Three Hundred Mechanics – blog człowieka, który wpadł kiedyś na pomysł. Opisać 300 mechanik growych i każdą z nich zilustrować jakąś minigierką. No i potem zaczął to robić. Najnowszy wpis ma numer 251, więc do końca jeszcze trochę brakuje. Z drugiej strony, jeśli na przykład szukacie inspiracji do swojej gry, albo gamifikacji (np. zastanawiacie się nad jakąś ekstra aktywnością na konferencji biznesowej), to stamtąd można czerpań pomysły.
  5. Extra Credits – na koniec kanał na YT. Jeśli interesujesz się tworzeniem gier i grywalizacji, a jeszcze nie subujesz tego kanału, to zacznij od razu! Tony wartościowych wideo objaśniają podstawy psychologiczne, estetyczne i literackie dobrego projektowania gier (i grywalizacji też… można się od nich spokojnie uczyć).
  6. Mój kanał – który staram się poszerzać. Powiedziałem sobie w tym roku, że stworzę min. 1 klip tygodniowo i w każdym będę pokazywał jak za pomocą elementów gier można poprawić swoje działania (nie tylko biznesowe). Nazwałem tę serię „Można Lepiej”. Jeśli jesteście zainteresowani lepszym działaniem osobistym i biznesowym, to serdecznie zapraszam do subowania! (zwłaszcza, że najbliższy film dotyczyć będzie programów lojalnościowych 0 jednej z pierwszych form grywalizacji – więc warto wiedzieć jak można robić je lepiej!)

A Wy? Jakie macie swoje ulubione źródła? Podzielcie się w komentarzu!

Published inBloggrywalizacja