Skip to content

5 sposobów gamifikacji biznesu online

Dzisiaj, trochę na fali filmu z Marcinem Osmanem (jeśli go jeszcze nie widzieliście, to odsyłam: https://youtu.be/8oiyzx0-z2g) puszczam dziś post o tym jak szybko i łatwo można wdrożyć elementy gier w biznesowe działania online, żeby zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów. I to bez dedykowanych apek 😛

1. Quizy – to dziwne, ale quizy są mega popularnym i prostym sposobem na to, by ludzie zaczęli klikać w Twój link i szerować wynik na sieci. Jeśli do swojego quizu dołożysz lekką dozę humoru – satysfakcja gwarantowana 🙂 Polecam narzędzie https://www.quizme.pl/zaloz_quiz gdzie w kilka chwil można stworzyć quiz o swoim biznesie dla swoich klientów

2. Rating produktu – jeśli nie macie jeszcze wgranych ratingów produktu na Wasz sklep online (tak jak ja jeszcze(!) nie mam), to może warto to zrobić. Lepsze wtyczki do oceniania, to większe zaangażowanie odbiorców, a to większa widoczność w sieci oraz większa wiarygodność. Podsyłam listę fajnych pluginów do wordpressa, z których można skorzystać. Na pewno są konkurencyjne dla innych systemów: https://www.cloudways.com/blog/review-plugins-for-woocommerce/

3. Nagrody za aktywność – najprościej to wykorzystać przy zapisywaniu się na newsletter. Nagrody zwiększają zadowolenie i zainteresowanie klientów. Co dostaniesz, gdy zapiszesz się na newsletter? U mnie dostajesz gry i narzędzia rozwojowe. Polecam sprawdzić i samemu się zapisać na formularzu na: https://tworzegry.pl/

4. Minikonkursy na social mediach – okej, to robi prawie każdy, ale prawie nikomu nie wychodzi. Konkursy są albo za trudne, ale oparte na żebrolajkach (uuu, to groźna pułapka. Wystrzegaj się jej). A dobry konkurs jest zabawny, łatwy do podłapania i prosty w wykonaniu. Chcesz się zainspirować? Polecam śledzić działania Impro Teatr Bezczelny (przykład dobrego konkursu tutaj: https://www.facebook.com/improbezczelni/photos/a.1619564884995014.1073741833.1617000231918146/2029971283954370/?type=3&theater)

5. Ograniczenia czasowe – czyli produkt, bądź usługa dostępna w ograniczonym czasie. Sprawdźmy czy działa (i czy ludzie czytają takie długie wpisy:P).
W tamtym tygodniu przeprowadziłem ankietę dla znajomych, w której pytałem, czy byliby zainteresowani kursem gamifikacji online. Tych, którzy byli zapytałem dziś o oczekiwania, zaprosiłem do współtworzenia zawartości kursu oraz zaoferowałem specjalną opcję cenową. Chcesz wiedzieć jaką? Chcesz dołączyć do grupy wybrańców? Daj mi znać w komentarzu – dodam Cię. Ale uwaga! Ta opcja działa tylko dziś (8 stycznia 2018) do godz. 24!

Published inbiznesBloggrywalizacja